Zašto je bitno da imate sve četiri zimske gume, a ne samo dvije

U općoj oskudici novca i sve većim troškovima posjedovanja i održavanja automobila, vozači su primorani da se snalaze na razne načine kako bi zadovoljili zakonske norme i osnovno održavanje vozila.

Autor A.B. - Objavljeno 2017-11-13 16:47:00

Jedan od tipičnih načina "uštede" je svakako korištenje kombinacije zimsko-ljetnih pneumatika na vozilu.

Druga, ništa bolja opcija je dokupljivanje samo jednog para novih zimskih pneumatika dok se za drugi par biraju oni manje istrošeni ili čak polovni. Možemo reći smrtonosna kombinacija koja je ubitačnija od upotrebe ljetnih guma tokom zime.  

Ovdje se radi o prostim zakonima fizike prije svega. Ukoliko pođemo od pretpostavke da nova zimska guma ima bolju trakciju i prijanjanje od ljetne ili one istrošene onda je nesporno da se na različitim osovinama javljaju i različite sile.Ukoliko se na automobil postave nove zimske gume na prednje točkove koji su mahom i pogonski, a na zadnjim točkovima ostavimo ljetne ili zimske istrošene gume vozač može biti u velikom problemu.  

U takvoj kombinaciji različitih pneumatika prilikom iznenadne promjene pravca moguća su iznenađenja. Nove zimske gume se "drže" za podlogu dok je trakcija zadnjih značajno manja. Naravno, zbog smanjenog gripa na zadnjoj osovini, proklizavanje je neminovno kao i gubitak kontrole nad vozilom.

#auto #gume #zima #zimskaoprema #održavanje