UPUSTVO ZA NAIVNE: Lažni parfemi u CM u Sarajevu

Povremeno se u razgovorima o parfemima može čuti kako novokupljeni, iz ambalaže tek otpakirani parfem slabo miriše, ne miriše kako je mirisao prije ili ne miriše kao isti parfem kupljen na nekom drugom mjestu. Budući da je kvaliteta mirisa fluidna kategorija koju je teško izmjeriti, kako znati da je netko kupio robu 's greškom', odnosno kopiju?

Autor I.S. - Objavljeno 2018-02-05 13:58:00

Čitalac, koji se javio našoj redakciji parfem je kupio u CM prodavnici u Sarajevu, odnosno u Titovoj ulici br. 46 i koštao je 171KM. 

Kad je gospodin otpakirao i prvi put iza uha i na zapešća nanio parfem iz nove bočice, osjetio je da to - nije isti miris.

- Kad sam ga prvi put koristio, trajao je sve do prvog tuširanja; košulje, majice, šalovi, sve je mirisalo po Kouros by Yves Saint Laurentu. Ovaj put, već nakon desetak-dvadeset minuta jedva bi se još nešto osjetilo, priča gospodin čije je ime poznato redakciji.

Parfem je ubrzo reklamisao u drogeriji u kojoj je miris i kupljen. 

Odmah su se ogradili, objašnjavajući da se radi o orginalnom parfemu. No, gospodin je inzistirao da kupljeni parfem ili nije originalan, ili je napravljena greška u proizvodnji.

Sad bi se moglo spekulirati je li moguće da u procesu proizvodnje nepravilnost nastane samo na količini parfema za jednu bočicu, ili je riječ o cijeloj seriji, stotinama ili hiljadama bočica koje sadrže mirisnu tekućinu neodgovarajuće kvalitete, odnosno o kopiji!

Čak i da jest tako, lako je zamisliti da kupci ništa ne primjete, pogotovo ako ranije nisu koristili isti parfem; ako i uoče da nešto ne štima, prije će to pripisati lošoj interakciji mirisa s vlastitom kožom, nego pomisliti da se radi o kopiji koju se skupo platili. A dobro je znati da ima načina ne biti žrtvom takvih nepravilnosti.

Kod nas se rijetki žale

U slučaju reklamacije postupak bi bio vrlo sličan kao u navedenom slučaju: nakon što se, uz pomoć računa, utvrdi da je parfem baš kod njih kupljen, bočicu se šalje proizvođaču na analizu, nakon čega se, ovisno o rezultatu, proizvod zamijeni ili se postigne neki drugi dogovor „tako da svi budemo zadovoljni, prije svega kupac“. 

Ljudima koji kupuju skupe mirise savjetuje da ne prenagle, da 'špricajem' iz testera utvrde kako im parfem 'leži', pa da ga kupe sutradan, kad budu sigurni da su izabrali pravi miris.

Pitanje je šta radi Uprava za indirektno oporezivanje? 

Posebno često u BiH se pokušava uvesti roba koja predstavlja kopiju poznatih svjetskih brendova, što je protivzakonito.

Ukoliko otkriju pokušaj uvoza robe koja predstavlja falsifikat poznatih svjetskih brendova, službenici UIO zaustavljaju takvu pošiljku i pozivaju ovlaštenog zastupnika za uvoz te konkretne robne marke u Bosnu i Hercegovinu, koji zaista i potvrđuje da li je riječ o falsifikatu ili ne.

O konačnoj sudbini privremeno oduzete robe odlučuju nadležni sudovi po osnovu podnesenih zahtjeva za pokretanje prekršajnog postupka, a odluka suda je u tom pogledu konačna i obvezujuća za UIO. 

Neka roba se uništava, a neka roba se prodaje.

“Crnim” kanalima u trgovine stiže lažna odjeća, obuća, kozmetika izrađena u pravim tvornicama, ali u trećoj smjeni kad na robi rade nekvalificirani radnici. Općenito im, kao i svim krivotvoriteljima, nije važna kvaliteta finalnog proizvoda. Bitno je da ostane cijelo do prodaje.

Zbog toga budite oprezni i ne dopustite da vam za enormno visoke cijene prodaju kopije koje se mogu na pijacama naći za 10, 15 KM. 

 

 

#cmdrogerija #parfem #kopija #original #sarajevo #kupovina #cijene #reklamacija #ambalaže #kouros by yvessaintlaurent